Even voorstellen

Jorrit Dijkstra

Jorrit Dijkstra

Functie Business Consultant HRM & Payroll

Wie ben ik? Mijn naam is Jorrit Dijkstra, ik ben 37 jaar en woon samen met mijn lieve vriendin Ymke en onze kleine mannetjes Sam en Jesse in De Meern. Ik hou van hardlopen, fietsen en ga ook een eventuele Obstacle Run niet uit de weg. En om dan maar direct een bruggetje te slaan naar het zakelijke deel: ook daar schuw ik de obstakels niet. Procesbeheersing en optimalisering zijn zaken waar ik dagelijks mee bezig ben en veel energie van krijg. Mijn kennis en ervaring strekt zich ondertussen alweer uit over ruim 10 jaar. In onderstaande punten vindt u de details van mijn werkervaring.

Werkervaring


2018 tot heden: I.C. Benefits

  • Eigenaar/Business consultant HRM & Payroll (AFAS Specialist).
  • Als zelfstandige diverse opdrachten uitgevoerd voor o.a. Vomar, Scapino, NL Healthcare, Zorggroep Elde Maasduinen, Marshoek, IJK en Peopletrack
  • Voorbeeldopdrachten: Ontwikkeling Klantportaal, Sollicitant Selfservice, ESS/MSS, Implementatie InSite/OutSite, Autorisatiebeheer, Documentbeheer/Kennisportaal, Optimalisatie/Implementatie klantspecifieke workflows.

2017: Business Consultant HRM & Payroll bij Marshoek (Houten)

  • Advisering betreffende HRM & Payroll processen
  • Uitvoeren Quickscans en Optimalisatietrajecten m.b.t. Proces, Systeem en Wetgeving
  • Ontwikkelen van AFAS Insite (Workflows/Rapportages/Autorisatiebeheer)
  • Applicatiebeheer AFAS Online en AFAS Insite
  • Overleg op directieniveau inzake verbetertrajecten
  • Ontwikkelen en aanleveren van gewenste KPI's
  • Aansturing en ondersteuning van Personeels- en Salarisadministratie
  • Advisering betreffende financiële output richting Finance en Control
  • Ontwikkelen en aanleveren van financiële rapportages

2013-2016 Salarisadministrateur bij Marshoek (houten)

  • Opstellen en uitvoeren van QuickScans en Optimalisatieplannen met betrekking tot de personeels- en salarisadministratie, alsmede begeleiding bij outsourcingstrajecten.
  • Deelnemer aan diverse projecten, o.a. het opzetten van een procesmonitor met KPI’s, het uitrollen van de werkkostenregeling en het ontwikkelen van planningscockpits. 
  • Implementatie en uitrol van Profit(AFAS) vanwege overgang vanuit Unit4, inclusief conversies, informeren en instrueren medewerkers.
  • Key User Profit, onderhoud looncomponenten/loonjournaal en bouwen van analyses en rapporten.
  • Monitoren, documenteren en aanpassen van processen.
  • Verantwoordelijk voor de planning, workflows en urenregistratie vanuit Profit voor de interne organisatie.
  • Verantwoordelijk voor operationele cijfers richting management(KPI’s) 
  • Voeren van sollicitatiegesprekken met mogelijk nieuwe medewerkers.
  • Eerste aanspreekpunt binnen een team van 7 medewerkers.
  • Medeverantwoordelijk voor de verwerking in Profit(AFAS) van ruim 40.000 loonstroken per 4 weken, verdeeld over ruim 800 klanten in meerdere CAO’s.
  • Verantwoordelijk voor een correcte aansluiting van alle klanten met pensioenuitvoerders, o.a. Syntrus Achmea(Pensioenaangifte) en TKP Detailhandel.

 2009-2013: Salarisadministrateur bij PLUS Retail B.V.(Bilthoven)

  • Medeverantwoordelijk voor de verwerking(Unit4) van ongeveer 6500 loonstroken per 4 weken (ongeveer 120 ondernemers).
  • Salarisadministratie ondernemers en PLUS Retail met betrekking tot overige salarisgerelateerde zaken (pensioenen, ziekteverzuim, loonbeslagen etc.).
  • Projectmedewerker implementatie HRM-pakket(Dotweb) voor alle ondernemers van PLUS Retail B.V., inclusief ontwikkelen van een interface tussen Dotweb en Unit4.
  • Key User voor Unit4, Dotweb en Microsoft Office.
  • Vanaf maart 2011 waarnemend teamleider, daarbij verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van een afdeling bestaande uit 10 personen.
  • Verantwoordelijk voor operationele cijfers richting management(KPI’s)

2007-2009: Salarisadministrateur bij Arvode B.V. en Quoratio B.V.

  • Medeverantwoordelijk voor verloning van circa 100 bedrijven(Unit4) met diverse Cao’s.
  • Ondersteuning ondernemers voor o.a. UWV, belastingdienst, SVB.
  • Verantwoordelijk voor de betalingen van nettolonen en loonaangiften
  • Key User voor Unit4, Lift(HRM), Otys(HRM) en Microsoft Office
  • Eerste aanspreekpunt met betrekking tot ICT-gerelateerde problemen
  • Meegewerkt aan implementatietraject met betrekking tot het invoeren van een nieuwe HRM-pakket voor circa 150 medewerkers.
  • Medeverantwoordelijk voor het in kaart brengen van alle processen, evenals het verbeteren van deze processen.

Opleidingen

2013

Vakopleiding Payroll Services IV (VPS) - Markus Verbeek Praehep

2011

Moderne Bedrijfsadministratie(MBA)  -  Markus Verbeek Praehep

2008-2010

Vakopleiding Payroll Services (VPS)  -  Quoratio

2007

Praktijkdiploma Loonadministratie(PDL)  -  Quoratio

2004-2006

Practicum Databases(Access)  -  LOI Hogeschool
Practicum Spreadsheets(Excel)  -  LOI Hogeschool
Computervaardigheden  -  LOI Hogeschool

1995-2001

VWO  -  Minkema College


Kwalificaties

  • Uitgebreide kennis van Profit(AFAS):

       o Payroll Dagelijks gebruik
       o Payroll Procesbeheer
       o Specialisatie Workflows
       o Rapporten & Analyses HRM Payroll
       o Insite Procesbeheer

  • Uitgebreide kennis van Excel en Word
  • Uitgebreide kennis van Unit4
  • Uitgebreide kennis van HRM & Payrollprocessen